Bestuur

Bestuur

Marchel Degenkamp (2010) Evenementen
Marcel van der Linden (2016) Evenementen en Communicatie
Bas van Roosmalen (2014) Penningmeester & Ledenadministratie

Voorstellen bestuursleden:


MarcelvanderLinden.jpg
Marcel van der Linden

Marcel van der Linden, Voorzitter
Een geboren en getogen Utrechter nu woonachtig in Almere. Voor mijn 16e reed ik al illegaal op crossbrommertjes op het oude, toen nog verboden, Vaaltterrein bij ons om de hoek. Op mijn 16e stond er geen Honda voor mij klaar. Ik was wel met mijn vader naar een bromfietszaak op de Laan van Nieuwe Guinea geweest om naar een nieuwe Honda SS50 te kijken. Ik heb de folder nog. Wat vond ik het toen een suf ding. Ik vond een MT veeeeel gaver. Om vervolgens op mijn verjaardag te eindigde met een ouwe Zundapp Super Combinette uit ’63. Gekocht bij een autohandelaar voor 200 gulden. (ff plaatsen, Ik kreeg 2,50 zakgeld per week) Deze brommer leverde mij de naam Bootema op. We verzamelde elke avond met een groep viertakt Honda’s en ik was de enige met mijn mengsmering. Het duurde even, maar de groepsdruk was dusdanig dat ik een Honda SS 50 aanschafte. Hup, originele 70 cc… Hup 19 mm… Dat ben ik wel een paar keer kwijt geraakt. Door de politie en andere Honda 'liefhebbers'. Daarop volgde nog een rode CD die ik bij Trapman kocht. Helaas heeft deze een aanrijding met een koekblik niet overleefd. Al snel was er weer een ander, waarvan ik de overblijfselen nog in de schuur heb staan.

Ik was mij toen niet bewust van de hype van de Honda 4 takt in Utrecht. Wel groeide de groep die ik kende met Honda viertakten. We zagen elkaar in het uitgaansleven, café's, op longplayfeesten, examenfeesten en toertochten. Verzamelen op het Domplein en lossssss. De gedachte aan wat ik in die jaren heb meegemaakt vervuld mij nog steeds met veel plezier. Wat een tijd. Toch heb ik ook wel peentjes gezweet, als er weer zo’n groep met bloedsnelle MT’s achter je aan zat of de politie tijdens een illegale HondaDag. Spanning en sensatie.. dat was het.  

Nadat de Honda Verenging was opgericht om de boel een beetje te stroomlijnen, ben ik nog een paar maal mee geweest, maar het was niet zoals vroeger. Er kwam een motor, eigen huis, werk, een vrouw en kinderen. Een jaar of 15 geleden ging het weer kriebelen. Ik wilde een Honda ZB 50. Toen onbetaalbaar, maar nu binnen mijn bereik. Dat meer jaren project heb ik nog steeds. Het mooiste was dat ik via een oude werkgever, een aantal jaren geleden, een 98 procent originele ongerestaureerde patina Honda SS 50 heb mogen overnemen. Deze staat sindsdien bij mij in de woonkamer en wordt bij mooi weer, een mooie rit/woon werk en/of evenement uitgelaten.. 

Ik vind het een geweldig leuke hobby. De mensen die zich ermee bezig houden, de techniek, de nostalgie, de sfeer, de ritten, de humor, de creativiteit, de bezetenheid en de trots. Daarom ben ik bij het bestuur van de HVN gegaan en heb ik mij aangemeld om de tourritten en evenementen te gaan doen. Ondertussen is dat uitgegroeid naar iets meer werk, maar ik vind het heel leuk om te doen.

Ik wil graag dat wat er ooit in de jaren 80 is ontstaan, dat dat blijft.
Nog beter..... dat het groter wordt.
Dat we elkaar ontmoeten en plezier hebben.

Dat zou je mijn missie kunnen noemen.

Marchel_Degenkamp.jpg
Marchel Degenkamp

Marchel Degenkamp, Evenementen
Geboren in 1968 te Utrecht en ook opgegroeid in deze stad.
Bij mij zat het tweewieler virus er al snel in, op mijn 14 bouwde ik van 2 halve 2takt brommers 1 complete en droomde van de dag dat ik 16 werd.
Toen het eindelijk zover was begon ik gelijk met toeren en ook het stapleven begon.
Met een groep van school gingen we vaak naar Zeist; La Dada en L'etoille. Hier reed iedereen viertakt. Op vrijdag en zaterdagavond stond de hele dorpsstraat vol met 4takt.
Het geluid en de techniek greep me gelijk, er moest een 4takt komen. Liefst wat aparts en op de verhikelbeurs kocht ik een TS50DX uit 1970.
Na een complete revisie hier in mijn jeugd enorm veel plezier op beleefd. Vele (ook nog illegale) Hondadagen gereden. Wat een sensatie was dat in die tijd!

Na aankoop van mijn 1e huis en samenwonen een paar jaar niet gebrommerd maar de TS50DX nooit verkocht.
Toen ik 21 werd ging ik motor rijden, eerst een Honda Bol dór, toen een CBR1000F en in 2006 kwam er een splinternieuwe Suzuki Hayabusa.
Rond deze tijd ging ook het brommervirus weer ontwaken. De TS50DX kreeg een 2e revisie beurt en er kwam een JC Monkey bij.
Deze laatste opgeknapt en wat aangepast en enorm veel FUN mee beleefd.
Mede door de Monkey besloten om zelf een Gorilla op motorkenteken te gaan bouwen. Na een jaar bouwen niets anders dan 100% Fun!!
Verleden jaar een CB125S 1977 erbij aangeschaft om te restaureren. Dat werd een heel project, er bleek een hoop aan te mankeren.
Inmiddels is hij gerestaureerd tot op het laatste lagertje/tandwieltje.
Het sleutelen blijft kriebelen dus onlangs een Kawasaki GPZ500S erbij gekocht, deze is nu voor 90% klaar.

Het terugbrengen naar 100% technisch goed en uiterlijk naar showroomstaat is voor mij net zo een groot deel van de hobby als het rijden zelf.

Omdat ik de HvN een warm hart toedraag, hier veel jeugdherinneringen aan kleven en omdat ik graag routes uitzet heb ik me aangesloten bij het bestuur.

Bas_van_Rosmaalen.jfif
Bas van Rosmaalen

Bas van Roosmalen, Penningmeester & Ledenadministratie
Op zijn 15e begonnen met het opbouwen van een PS50 en kon niet wachten tot hij 16 werd. De dag ervoor nog door zijn vader betrapt toen hij op de SS van een vriend reed. Wat hij toen nog niet wist was dat de PS50 eigenlijk al zijn pensioen toe was en zeker niet geschikt om honderden kilometers per maand mee te rijden. Dus feitelijk meer sleutelen dan rijden. In die tijd samen met vrienden de telefoonboeken van Friesland en Zeeland bemachtigd en lukraak gaan bellen naar lokale bromfietshandelaren of ze nog niet zo een fijne 4-takt bromfiets hadden staan, Uiteindelijk een SS50 in Stiens samen met zijn moeder opgehaald en een paar jaar later eentje op de brommer opgehaald in Arnemuiden. Die laatste werd verkocht halverwege de jaren 90 om in een van de vele studentenkroegen in Utrecht omgezet te worden in vertier.

Tot hij er een jaar of acht geleden via Marktplaats achter kwam dat er imitaties van de Dax  op de markt waren. Hier eentje nieuw van aangeschaft en zonder ook maar een meter gereden te hebben gelijk voorzien van een grotere carburateur en spruitstuk 😊

Feitelijk was toen alweer hij weer besmet geraakt met bekende 4-takt-virus. Toen volgde een SS-je en een echte Dax en weer een SS-je etc. etc. Uiteindelijk ook weer een paar brommers verkocht omdat het aantal  wat uit de hand liep. De laatste coole aankoop is overigens een Japanse XE-50 5 bak.

Kende al aantal jongens van het bestuur en besloot niet alleen de lusten maar ook de “lasten” te pakken om samen met hen dit erfgoed levende te houden en over te dragen aan nieuwe generatie enthousiaste Honda rijders…..

Mark Beerens, Secretaris 

Onze sponsoren