Carbage run Brommer Editie 2023

11 sep. 2023 08:00 - 15 sep. 2023 17:00
Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland

Carbage run Brommer Editie 2023

Dit evenement wordt niet door de HVN georganiseerd.
Mocht je georganiseerd willen gaan. Laat het ons weten!

Op de Brommer door 5 landen in 5 dagen: de ultieme Road Trip met maximaal 49cc!

10e editie
Een jubileum: 10 jaar Brommer road trips van the Carbage run. We zijn in alle uithoeken van Europa geweest op de Brommer en om het jubileum te vieren gaan we groots uitpakken: een route door 5 landen in 5 dagen, waaronder ons eigen Nederland.

Route
Starten doen we net over de grens in Duitsland, vlakbij Nederland. En het mooie is: als je de finish haalt eindig je weer op dezelfde plek! We gaan over de mooiste weggetjes rijden van Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk en Nederland. Je komt op plaatsen waar je nog nooit van hebt gehoord en ziet dingen die je nog nooit eerder hebt gezien.

Wanneer?
The Carbage run Brommer editie wordt gereden van 11 t/m 15 september 2023. Boek je the Carbage run Camping? Dan ben je een avond van tevoren al welkom, kun je op de startlocatie overnachten en gaan we samen het 10-jarig jubileum vieren!

De uitdaging
The Carbage run Brommer editie is een road trip die niet draait om snelheid en/of tijd. Bij the Carbage run draait het om avontuur en lol maken. Het doel is om op een brommer van minimaal 20 jaar oud en maximaal 500 Euro dagwaarde, in 5 dagen meer dan 1.000 km te rijden over de mooiste wegen in het Oostblok, langs plaatsen waar je nog nooit geweest bent, laat staan op een brommer. En ook al draait deze run niet om snelheid, er is wel een klassement. Onderweg krijg je opdrachten mee waarmee je punten kunt scoren. Natuurlijk zijn er interessante prijzen te winnen, maar nog veel leuker: de opdrachten brengen je in bizarre situaties die je de rest van je leven niet meer zult vergeten. Je wordt uit je comfort zone gehaald en beleeft deze road trip heel anders dan een “normale vakantie”.

De Brommer
Je brommer moet minimaal 20 jaar oud zijn en de dagwaarde mag niet hoger zijn dan 500 Euro. De cilinderinhoud mag niet groter zijn dan 49,9 cc en je brommer mag niet meer dan 2 wielen hebben. De brommer moet voldoen aan alle wettelijke eisen. Je brommer moet verplicht voorzien zijn van een WA-verzekering en een opzittendenverzekering. Je bent verplicht om de verzekeraar van de brommer op de hoogte te stellen van je deelname aan the Carbage run en moet hier een schriftelijke bevestiging van hebben. Aanhangers en zijspannen zijn niet toegestaan. Bij de start worden alle brommers gekeurd en bij twijfel wordt de cilinderinhoud gemeten.

Inschrijven
Het inschrijfgeld bedraagt € 249,- per deelnemer/brommer. Daarnaast kun je een camping-ticket boeken, deze kost € 69,- per persoon voor 6 nachten. Het is verplicht om in te schrijven in teamverband. Je kunt losse tickets kopen maar bent verplicht om een team te vormen met minimaal 1 andere deelnemer (deze regel is er voor de veiligheid, zo kun je elkaar in de gaten houden en helpen). Dit doe je door simpelweg dezelfde teamnaam bij de individuele tickets in te vullen bij inschrijving. Wil je niet op de brommer naar de start en weer terug? Dan kun je gewoon met de auto (evt. met aanhanger) naar de start komen. Die kun je daar de hele week parkeren. Het boeken van parkeerkaarten kan via de ticketshop.

Carbage run Camping
Voor 69 Euro per persoon kun je een campingpas boeken. Hiervoor krijg je 6 overnachtingen op the Carbage run Camping (dus ook 1 overnachting voorafgaand aan de start). Deze bevindt zich bij de finishlocatie van elke dag-etappe. The Carbage run Camping is niet luxe, maar alle voorzieningen zoals douches, toiletten en catering zijn aanwezig. Eén ding is zeker: the Carbage run Camping is wel de allergezelligste plek om aan het einde van de dag sterke verhalen uit te wisselen, met elkaar te sleutelen aan de brommers, te eten, te drinken en veel nieuwe vrienden te maken.

Prijzen
The Carbage Run gaat niet om tijd en/of snelheid. Elke dag krijg je uitdagende en gekke opdrachten mee die ervoor zorgen dat je in de meest vreemde situaties terecht komt. Met deze opdrachten kun je punten verdienen. Het team met de meeste punten is de winnaar. Daarnaast wordt er een prijs uitgereikt aan het team met de meest originele brommer of thema. Dit wordt democratisch bepaald d.m.v. stemmen. De prijzen zijn als volgt:
1e prijs: € 1.000,-
2e prijs: € 500,-
3e prijs: € 250,-
Originaliteitsprijs: € 500,-

Bezemwagen
Met een brommer is de kans op pech onderweg redelijk groot. En omdat je geen pechservice in het buitenland kunt afsluiten voor een bromfiets, kun je gebruik maken van onze bezemwagen. Tijdens de rit rijden er meerdere bezemwagens mee. Heeft je brommer het begeven? Dan halen wij je op en brengen je naar de eerstvolgende camping. Vervolgens kun je daar gaan sleutelen en het de volgende dag opnieuw gaan proberen.

Parkeren bij start/finish
Zie je het niet zitten om dat hele eind naar de start te rijden op je brommer? En helemaal terug? Begrijpelijk! Daarom bieden we de mogelijkheid om je auto, eventueel met aanhanger, te parkeren bij de start/finish locatie. We beginnen en eindigen namelijk op dezelfde locatie. Parkeerkaarten kun je boek in de ticketshop, bij inschrijving. Deze kosten 29,- voor een auto en 49,- Euro voor een auto met aanhanger. Deze kun je dan de hele week laten staan op een omheind terrein.

Inschrijven
De ticketshop gaat open op vrijdag 9 december om 16.00 uur en sluit zodra het maximum aantal brommers is bereikt.

Onze sponsoren