Motra

Door Admin - 3-6-'08, laatste wijziging: 4-6-'08



In 1982 heeft Honda een heel apart model brommer op de Japanse markt gezet. Aanvankelijk bedoeld voor het Japanse leger, maar uiteindelijk toch ook voor de Japanse burger beschikbaar. Volgens de partslist zijn er ongeveer 3800 van gemaakt. Het motorblokje is eigenlijk hetzelfde als de blokjes onder de C50 die we in Nederland kennen, alleen zit er CDI op, en zit er een dubbele gearing op, zodat je volgens de Honda website hellingen van 23 procent in de derde versnelling op kan rijden.

Aan de brommer zijn nog meer "snufjes" te vinden die erop duiden dat de brommer gemaakt is om te rijden in onherbergzame gebieden. Zo zit de luchtinlaat ter hoogte van de buddy, en zijn de slangetjes van de carterontluchting origineel allemaal naar boven gelegd. Perfect om mee onder water te rijden dus!! Ook is het nodig om als je de bok in wilt klappen een hendel aan je stuur in te trekken. Dit is een beveiliging voor als de Motra schuin op een berg op de bok staat, een normale brommer zou hier kunnen wegrijden, maar door de beveiliging blijft de Motra staan.

Verder kun je op de rekjes 16 ton aan bagage kwijt, ideaal voor vakantie dus! (Getest en goed bevonden!) Zet een kist op de rekjes voor en achter, een jerrycan in het zijrekje en je tent langs je brommer aan de door Honda meegeleverde spanbandjes. Ook makkelijk is de benzine meter, die je tijdens het rijden kan zien zitten. Weet je meteen wanneer je moet tanken! Gelukkig hoeft dat niet zo vaak, want met zijn eco kopje en kleine carb is hij verschrikkelijk zuinig. Origineel is de Motra in groen en geel geleverd. Met zijn 5,4 inch brede banden ideaal voor strand of bos, kortom, de ideale recreatie Honda!








Terug naar boven

Willekeurige foto

Evenementen agenda

HONDADAG 2019 23 jun

Nieuwe forum topics