Hondadag 23 juni 2019

Door Rene - 7-4-'14, laatste wijziging: 20-6-'19

HONDADAG 2019 - 23 juni Utrecht

deze informatie is bedoelt voor de Hondadag 2019 op 23 juni in Utrecht! De HVN wil er samen met jou een geweldige dag van maken. Lees hier nog wat dingen waar je even op moet letten om die mooie dag te doen slagen! We wensen je veel plezier namens het bestuur en alle vrijwilligers.

WAT IS HET PROGRAMMA?

10:00 Terrein
  Rollenbank
  Start line-up verkiezingen Beauty Contest
11:30 Sluiting verkiezingen Beauty Contest
12:00 Sluiting rollenbank
  Welkom door bestuur
12:30 Rit
15:30 Terugkomst rit
16:00 Uitslag Beauty Contest
17:30 Barbecue
19:30 Einde Hondadag

Hoe kom je er?
Het terrein van USV Hercules ligt aan de Voorveldselaan 2 in Utrecht. Het is een onderdeel van Sportpark Voordorp.

Hoe ga je het terrein op?
  • Volg de instructies van de HVN en de vrijwilligers, zij zijn er om je te helpen
  • Ga het terrein op met een volle tank, ga eerst tanken, zie onder voor tankstations in de buurt. We verwachten een mooie opkomst, heen en weer rijden is dan niet handig en we vertrekken stipt
  • Je mag met je Honda alleen het terrein op als je lid bent of wordt. Er zijn bij aankomst 2 sluizen. De linker sluis is bedoeld voor leden. Passen voor de leden liggen klaar! Ben je nog geen lid, dan ga je via de rechtersluis langs de inschrijfbalie, en betaal je 25 euro voor het  lidmaatschap, dat is hoger dan normaal, ,daarmee betalen we voor de extra kosten, zoals kraam, vrijwilligers, enz.
  • Bij de sluizen wordt je welkom geheten door de jury. Als je Honda voor de verkiezingen wordt genomineerd, krijg je een speciale plek aangewezen om je Honda te parkeren
  • Ben je vrijwilliger? Meld je bij de vrijwilligerskraam bij de ingang, je krijgt van ons je welkompakket.
Bereikbaarheid per auto
  • Vanaf de A27, afslag 30 (Veemarkt), richting centrum. Na de afslag direct 1e weg rechts inslaan (bord sportpark). Mis je de zijstraat? Alternatief is doorrijden tot rotonde en daar rechtsaf richting Voordorp. Daarna 1e weg rechts (direct na de brandweer) en weg vervolgen tot het eerste sportpark
  • Vanaf Zeist over de provinciale weg, de Berenkuil, Waterlinieweg, enz.: via de Sartreweg over het Kardinaal Alfrinkplein, rechtdoor, Sartreweg vervolgen, direct na de brandweer rechts en weg vervolgen tot het eerste sportpark
Met OV, bussen vanaf Utrecht Centraal
  • Lijn 7, halte Simon Bolivarstraat, nog 4 minuten lopen
  • Lijn 77, halte Veemarkt, nog 7 minuten lopen

ALGEMEEN
  • Parkeer je Honda, indien je niet bent genomineerd, in rijen op het veld en probeer een beetje aan te sluiten. Je mag gebruik maken van de plankjes voor onder je standaard. De plankjes liggen op het veld bij iedere rij en de eregalerij
  • Parkeer je Honda, indien je wel bent genomineerd in de eregalerij in 1 van de categorieën, op de plek die voor je wordt aangewezen. Dus wacht even op aanwijzingen van onze jury
  • Het terrein was opgeruimd en netjes voordat we hier kwamen, zo laten we het straks ook achter, gooi geen rotzooi op het terrein, we moeten het zelf opruimen
  • Het terrein is niet bedoelt voor stunten, slippen, burn-outs en crossen, hou dat achterwege dus ook op het parkeerterrein
  • Tank je Honda vol voor we om 12:00 beginnen met het vertrek. Tankstations dichtbij:
  • Firezone, Biltse Rading 100, Utrecht
  • Shell, Pieter Nieuwlandstraat 112, Utrecht
  • OK, Eykmanlaan 1201, Utrecht
CATERING EN CLUBHUIS
  • Het clubhuis van USV Hercules is voor ons open; hier zijn toiletten, bar, koffie, enz.
  • Je hebt bij je lidmaatschapskaart 2 consumptiebonnen gekregen. Een bon goed is voor een koffie/thee of een blikje fris (bonnen niet geldig voor bier)
  • Het is niet toegestaan als onderdeel van de afspraken met de locatie, dat je zelf bier, enz. meeneemt
  • Voor de rit mag je geen alcohol te gebruiken, we willen een leuke en veilige tocht zonder ongelukken. Ben je geen 18? Dan is alcohol niet toegestaan als onderdeel van het NIX18 plan
  • De barbecue is is zolang de voorraad strekt, en kost 5 euro, aanmelden via Facebook evenement.
THE BEAUTY CONTEST
Er zijn 3 categorieën waarin je Honda mee kan dingen naar een prijs, de jury bepaalt de nominaties bij de ingang.  De categorieën zijn origineel en ongerestaureerd, origineel en gerestaureerd en custom. Genomineerde Honda’s worden een parkeerplek in de line-up toegewezen. Dit jaar met prachtige trofeetjes!!!!

DE RIT DOOR HET MOOIE STICHT EN LANGS DIJKEN”

We willen de gezamenlijke rit zo ordelijk als mogelijk laten verlopen. Het verzoek aan iedereen om zich aan de volgende regels te houden:
  • Blijf ten alle tijden achter de motorbegeleiders die vooroprijden
  • Volg alle instructies van de politie en de motorbegeleiding en onze eigen verkeersregelaars direct op
  • Geef de motorbegeleiders de ruimte als ze langs je heen willen, dit is nodig zodat ze de volgende kruising/rotonde kunnen afzetten/blokkeren
  • Blijf weg van stoepen, uit bermen, bloemperken en sloten. Neem rotondes op een normale wijze en niet tegen het verkeer in
  • Ga niet stil staan onderweg, we rijden in een lange stoet tot aan de eerste tussenstop in Wijk bij Duurstede. Hier kan je een consumptiebon inwisselen voor een heerlijk koud gratis drankje.
  • Ga niet tanken onderweg, zorg dat je met volle tank meerijdt. Er is wel tijdens de tussenstop gelegenheid om te tanken bij de Shell Express aan de Langbroekseweg 1A, 3962 EH Wijk bij Duurstede De tussenstop is ongeveer 30 minuten, naar de benzinepomp is het 10 minuten heen en weer, ivm drukte, heb je ongeveer 20 minuten nodig totaal. We vertrekken stipt 30 minuten na aankomst.
  • Tijdens de tussenstop parkeer je je Honda netjes aan het water, dat wijst zich vanzelf. Het betreft een doorgaande weg met mogelijk ander verkeer. Doe voorzichtig.
  • Laat tijdens de tussenstop je Honda met rust, geen dragraces door de straat en dat soort onzin. In plaats daarvan geniet van je (gratis) door de HVN aangeboden drankje, bewaar hiervoor 1 van je consumptiebonnen.
  • Mocht je Honda uitvallen (kan de beste overkomen) wacht dan langs de kant van de weg, de bezemwagen pikt je vanzelf op. Gaat er iets mis, bel dan, maar alleen voor pech tijdens de rit, de bezemwagen Het nummer is van de bezemwagenvrijwilliger en alleen op de Hondadag bereikbaar voor pechgevallen, niet bellen voor andere vragen tijdens of na de Hondadag. Dit nummer staat op de brief die je op de Hondadag bij de ingang krijgt.

Vergeet natuurlijk niet om je heen te kijken en te genieten van de route. Maar let wel op elkaar, houd je Honda, en vooral jezelf en elkaar heel.

Ben je te laat bij de start van de rit in Utrecht? Dan kan je zelf doorrijden naar Café ’t Terras, Dijkstraat 7, 3961 AA Wijk bij Duurstede. We kunnen helaas niet op je wachten.

Hou je aan de verkeersregels. Volg alle aanwijzingen van bestuur, politie en verkeersregelaars direct op. Zorg dat je Honda verzekerd is. Je hebt een geldig kenteken. Hou je aan wet- en regelgeving. Meerijden is op eigen verantwoording en risico. Geen toegang tot de rit als je onder invloed van alcohol bent of niet aan de andere voorwaarden voldoet.