FAQ: Veelgestelde vragen

Geplaatst door Admin op 18-4-2018
Laatste wijziging: 30-4-2018

Link

Hoe werkt het betalen van de contributie?

Het voldoen van de contributie kan sinds 2018 via iDeal. Op veel andere websites zoals webshops kun je ook met iDeal betalen en we hopen dus dat dit een makkelijke en herkenbare manier is van betalen.

Betalen kan via deze pagina: hondavereniging.nl/contributie

Als je op de link hierboven klikt ga je naar een speciale pagina op onze website. Daar wordt gevraagd om je lidcode en je postcode. Je lidcode je vind je hier en je postcode zou je moeten weten. Vul deze in en klik op de knop om te bevestigen. Wat volgt is een ander scherm. Hier staan wat persoonlijke gegevens van jou en wat gegevens over de te betalen contributie. Controleer of deze gegevens kloppen. Kloppen ze niet, ga dan niet verder maar stuur mij even een mailtje terug.

Op deze pagina kun je ook aangeven of je vanaf volgend jaar de contributie jaarlijks automatisch wil laten afschrijven. Je ontvangt dan jaarlijks 2,50 korting.

Klopt alles, klik dan op de knop om te gaan betalen. Je wordt nu naar iDeal geleid waar je kan kiezen welke bank je hebt. Vanaf hier is het voor elke bank verschillend, maar je zou dit moeten herkennen van andere sites. Mocht er toch iets niet duidelijk zijn, mail mij dan even terug met je vraag.

 

Wat is mijn lidcode/lidnummer?

Ben je jouw lidcode of lidnummer kwijt? Het makkelijkst is het om dan even in te loggen. Ben je ingelogd dan vind je in het menu onder het kopje "Leden" het menuitem "Gegevens wijzigen". Hier staat bovenaan het formulier jouw lidcode.

In de mail die je gehad, met het verzoek tot het betalen van de contributie, staat je lidcode ook genoemd.

 

Waarom heb ik geen contributiemail ontvangen?

De contributiemail is halverwege april 2018 verstuurd. Heb je deze niet gehad dan kunnen er twee dingen gebeurd zijn.

Of de e-mail zit ergens verstopt in je mailbox. Misschien bij de ongewenste (spam) berichten of bij gmail wil die wel eens op een ander tabblad terecht komen.

Of we hebben we geen (geldig) e-mailadres van jou. Neem dan even contact op met de ledenadministrie.

 

Had je al eens een papieren machtiging afgegeven / betaalde je al met automatische incasso?

Was dit voor 2017? Dan wil ik je toch even vragen om de contributie op de nieuwe manier te voldoen. We zijn namelijk vanaf 2018 overgestapt op digitale machtigingen. Daarmee is het voor ons veel eenvoudiger om te incasseren en de betalingen te verwerken. De papieren machtigingen gaven namelijk nogal wat problemen.

Een digitale machtiging kun je ook afgeven door met iDeal te betalen. Je moet daarvoor wel even het vinkje zetten om aan te geven dat je dat wil.

Helaas kunnen we jouw papieren machtiging niet omzetten in een digitale machtiging. Vandaar dat we jou vragen dit opnieuw te doen.

Ga naar hondavereniging.nl/contributie

 

Ik woon in het buitenland, hoe kan ik betalen?

Dan is het ook nog mogelijk om op een andere manier te betalen. Neem even contact op met de ledenadministrie, dan ontvang je de details.

 

Ik heb geen iDeal, hoe kan ik betalen?

Dan is het ook nog mogelijk om op een andere manier te betalen. Neem even contact op met de ledenadministrie, dan ontvang je de details.

 

Wat kost de contributie?

Sinds bedraagt de reguliere contributie € 22,50. Betaal je met automatische incasso dan kost het slechts 20 euro. Wacht je echter tot de Hondadag om daar opnieuw lid te worden, dan is het 25 euro.

Ga voor alle details naar hondavereniging.nl/lidworden

 

Ik ben met meerdere gezinsleden lid van de vereniging, kan ik korting krijgen?

Woon je met de andere leden op hetzelfde adres? Dan kom je in aanmerking voor een voordelig gezinslidmaatschap. Kijk op hondavereniging.nl/lidworden voor de details en voorwaarden.

 

Kan ik de status van mijn lidmaatschap inzien?

Zeker, in het menu vind je onder "Leden" en menuitem "Mijn lidmaatschap".

 

Wanneer wordt de contributie geind/afgeschreven?

Normaal gesproken in januari. In 2018 zijn we echter wat later. Betaal je met automatische incasso dan ontvang je van ons een aankondiging van wanneer we het bedrag af gaan schrijven. Betaal je handmatig dan ontvang je van ons een verzoek om de contributie te voldoen.

Betaal je handmatig en wil je de contributie al vast geregeld hebben? Dan kun je vanaf november het jaar ervoor de contributie al regelen via hondavereniging.nl/contributie of via de lidmaatschapspagina.

 

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Neem dan even contact op met de ledenadministrie en geef aan dat je wilt opzeggen. Dan maakt de ledenadministratie het voor je in orde.

 

Wanneer krijg ik de ledenpas?

In principe worden de ledenpassen aan het begin van elke nieuwe maand verstuurd. Echter wordt in 2018 de eerste grote batch halverwege mei verzonden. In de week voor de Hondadag volgt nog een tweede batch. Zit je daar niet meer bij de kun je je ledenpas ophalen op de Hondadag.

 

Staat jouw vraag hier niet bij?

Neem dan even contact op met de ledenadministrie.


Terug naar boven

Willekeurige foto

Wie is er online

Er zijn momenteel 2 gebruikers online:
2 onbekend

Evenementen agenda

Nieuwe forum topics